Dokumenty:
REGULAMIN NABORU I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Załącznik nr 1 Formularz rekrutacyjny uczestnika projektu – Uczeń
Załącznik nr 2 Formularz rekrutacyjny uczestnika projektu – Nauczyciel
Zal.-nr-3-oswiadczenie-o-danych-osobowych
Zal.-nr-4-KLAUZULA-INFORMACYJNA-DO-PROJEKTU
Zal.-nr-5-Deklaracja-uczestnictwa-w-Projekcie
Projekt Powiatu Pilskiego pn. „Wsparcie
ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty powiatu pilskiego w
prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej”
uzyskał dofinansowanie w ramach Priorytetu 6 „Fundusze europejskie
dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+)”
Działania 06.07 „Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe”
Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027.
Całkowita wartość projektu: 2 309 533,28 zł
Kwota dofinansowania: 2 078 579,94 zł
Kwota dofinansowania UE: 1 616 673,29 zł
Wkład własny: 230 953,34 zł
Data rozpoczęcia projektu: 2024-12-01
Data zakończenia projektu: 2027-03-31
Głównym celem projektu jest zapewnienie, w okresie od 01.12.2024 do
31.03.2027 r., równego dostępu do dobrej jakości kształcenia włączającego w 8 ogólnodostępnych
szkołach, prowadzących kształcenie zawodowe i ogólne w powiecie pilskim
poprzez:
– zwiększ. kwalifikacji i kompetencji zawodowych
do pracy z uczniem niepełnosprawnymi i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
160 (116K i 44M) osób z kadry pedagogicznej,
– prowadzenie zajęć specjalistycznych, działań
integracyjnych i przeciw dyskryminacji dla 720 uczniów (432K,288M),
– dostosowywanie dostępności i warunków panujących
w szkołach do zgłaszanych potrzeb społecznych.
Projekt będzie realizowany
przez: Beneficjenta, to jest Powiat Pilski we współpracy z:
Grupa docelowa w projekcie to 8 ogólnodostępnych
szkół prowadzących kształcenie zawodowe i ogólne w powiecie pilskim, 160 osób z
ich kadry pedagogicznej (116K, 44M) oraz 720 uczniów/uczennic
(432K,288M) w tym 7 osób niepełnosprawnych i 116 ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi.
Efekty, rezultaty Projektu:
– podniesienie kwalifikacji 26 przedstawicieli kadry szkół w zakresie pracy z
ON oraz z SPE
– podniesienie kompetencji 116 przedstawicieli Rad
Pedagogicznych szkół w zakresie edukacji włączającej i pracy z ON oraz z SPE
– poprawa dostępności 8 szkół zaangażowanych w projekt,
– wsparcie w zakresie skutecznej edukacji włączającej 8
placówek systemu oświaty,
– wsparcie 123 uczniów niepełnosprawnych i z SPE,
– nabycie przez 720 uczniów umiejętności rozpoznawania i
przezwyciężania stereotypów oraz
uprzedzeń, co przyczyni się do bardziej tolerancyjnego społeczeństwa szkolnego.
Zadania, które będą realizowane w ramach Projektu.
ZADANIE 1 Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZSE w
Pile z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
oraz z niepełnosprawnościami.
Zaplanowano następujące działania:
1. zakup, roboty budowlane i montaż schodołaza i platformy
schodowej,
2. zakup i montaż rampy składanej,
3. wymiana podłogi w gabinecie terapeutycznym,
4. zakup sof akustycznych,
5. zakup budki akustycznej,
6. zakup mebli i wyposażenia do gabinetu terapeutycznego.
ZADANIE 2 Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZS w Łobżenicy
z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi
potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.
Zaplanowano następujące działania:
1. wymiana drzwi wejściowych,.
2. adaptacja pomieszczenia na gabinet terapeutyczno-logopedyczny,
3. zakup mebli i wyposażenia gabinetu pedagoga i gabinetu terapeutyczno-logopedycznego,
4. utworzenia kącika wyciszenia.
ZADANIE 3 Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ILO w Pile z
uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
oraz z niepełnosprawnościami.
Zaplanowano działania polegające na adaptacji pomieszczenia
na łazienkę dla osób niepełnosprawnych.
ZADANIE 4 Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZS Staszic w
Pile z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
oraz z niepełnosprawnościami
Zaplanowano działania polegające na modernizacji dwóch łazienka z przystosowaniem
ich dla osób niepełnosprawnych.
ZADANIE 5 Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZS Technicznych
w Pile z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i
edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.
Zaplanowano następujące działania:
1. adaptacja pomieszczeń na gabinet pedagoga specjalnego,
2. wyposażenie gabinetu,
3. utworzenie kącika wyciszenia,
4. zakup 2 budek akustycznych.
ZADANIE 6 Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia
ZSG w Pile z uwzględnieniem potrzeb
uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.
Zaplanowano następujące działania:
1. zakup wyposażenia kącika wyciszenia,
2. zakup wyposażenia
gabinetu pedagoga oraz gabinetu psychologa i pedagoga specjalnego,
3. utworzenie mobilnej sali dydaktycznej.
ZADANIE 7 Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZS przy
Teatralnej w Pile z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami
rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.
Zaplanowano następujące działania:
1. zakup wyposażenia do gabinetu pedagogiczno-psychologicznego,
2. zakup wyposażenia
do gabinetu rewalidacyjnego.
ZADANIE 8 Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia
ZS Budowlanych w Pile z uwzględnieniem
potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.
Zaplanowano następujące działania:
1. zakup mebli do gabinetu terapeutycznego pedagoga specjalnego
i pedagoga,
2. zakup wyposażenia do gabinetu pedagoga specjalnego,
3. zakup wyposażenia do gabinetu pedagoga.
ZADANIE 9 Podnoszenie kompetencji kadr w zakresie organizacji lub podnoszenia
jakości edukacji włączającej poprzez studia podyplomowe dla N ZSE, ZST, ZS Staszic i ZSB w Pile oraz ZS w Łobżenicy.
Zaplanowano studia podyplomowe dla 26 nauczycieli na kierunkach:
1. Diagnoza, terapia, wsparcie i edukacja osób z zaburzeniami
ze spektrum autyzmu,
2. Pedagogika specjalna w tym: terapia pedagogiczna i
socjoterapia,
3. Neuropsychologia,
4. Edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie,
z autyzmem oraz z zespołem Aspergera,
5. Trening Zastępowania Agresji,
6. Edukacja włączająca i integracja.
ZADANIE 10 Podnoszenie kompetencji kadr w zakresie
organizacji lub podnoszenia jakości edukacji włączającej poprzez studia podyplomowe
dla N ILO, ZSG, ZSprzyT i ZSB.
Zaplanowano studia podyplomowe dla 26 nauczycieli na
kierunkach:
1. Neurodydaktyka,
2. Terapia zaburzeń więzi,
3. Diagnoza, rewalidacja i terapia pedagogiczna,
4. Oligofrenopedagogika z arteterapią,
5. Logopedia.
ZADANIE 11 Podnoszenie kompetencji kadr w zakresie
organizacji lub podnoszenia jakości edukacji włączającej poprzez kursy i szkolenia
dla nauczycieli.
Zaplanowano wsparcie w postaci kursów i szkoleń dla 35 nauczycieli w tym:
1. Szkolenie Trener TUS I i II stopień on line,
2. Kurs online Praca z dzieckiem z autyzmem oraz
zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
3. Metody pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami
rozwojowymi i edukacyjnymi,
4. Artrterapia.
ZADANIE 12 Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów
z niepełnosprawnościami w środowisku szkolnym i pozaszkolnym dla U ZS Ekonomicznych
w Pile.
W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:
1. rozwijające kompetencje emocjonalno-społecznych dla 2
-zajęcia indywidualnie,
2. dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego dla 10
osobowej grupy,
3. dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego dla 10
osobowej grupy,
4. dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki dla 10 osobowej
grupy,
5. terapeutyczne indywidualne dla 2 uczniów.
ZADANIE 13 Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów
z niepełnosprawnościami w środowisku szkolnym i pozaszkolnym dla U ZS w Łobżenicy.
W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:
1. terapia psychologiczna indywidualna dla 5 osób,
2. zajęcia o charakterze terapeutycznym z pedagogiem specjalnym
dla 6 osób,
3. terapia logopedyczna indywidualna dla 5 osób,
4. terapia zajęciowa dla 3 osób,
5. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno– społeczne z elementami treningu umiejętności społecznych
dla 5 osób,
6. terapia pedagogiczna w zakresie usprawnienia zaburzonych funkcji i wyrównywania deficytów –
indywidualnie dla 4 osób,
7. edukacja ku przyszłości – zajęcia przygotowujące do dorosłego
życia dla 5 osób.
ZADANIE 14 Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów
z niepełnosprawnościami w środowisku szkolnym i pozaszkolnym dla U ZS przy Teatralnej
w Pile.
W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:
1. terapia psychologiczno-pedagogiczna – zajęcia
indywidualne dla 8 osób,
2. zajęcia rewalidacyjne 1 grupa 4 osobowa,
3. zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego dla
jednej 10 osobowej grupy,
4. zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki dla jednej
10 osobowej grupy.
ZADANIE 15 Organizacja zajęć specjalistycznych
dla uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku szkolnym i pozaszkolnym dla U
ZS Techn. w Pile.
W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:
1. terapia psychologiczna – zajęcia indywidualne dla 5 osób,
2. zajęcia o charakterze terapeutycznym z pedagogiem
specjalnym dla 6 osobowej grupy,
3. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne z
elementami treningu
umiejętności społecznych dla 5 osobowej grupy,
4. terapia pedagogiczna w zakresie usprawniania zaburzonych
funkcji i wyrównania deficytów w związku z niepełnosprawnością w celu włączenia
ucznia/cy do pełnego funkcjonowania w społeczeństwie – zajęcia indywidualne dla 4 osób.
ZADANIE 16 Organizacja
zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku
szkolnym i pozaszkolnym dla U ZS Budowlanych w Pile.
W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:
1. trening umiejętności społecznych dla 15 osób,
2. indywidualne zajęcia z pomocy
psychologiczno-pedagogicznej dla 10 osób,
3. zajęcia socjoterapeutyczne dla 6 osób,
ZADANIE 17 Zatrudnienie
w ZS przy Teatralnej dodatkowego personelu – pedagoga specjalnego w celu zwiększenia udziału dzieci/uczniów
ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
W ramach zadania
zaplanowano zatrudnienie w ZS przy Teatralnej dodatkowego personelu – pedagoga
specjalnego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
ZADANIE 18 Wsparcie
prowadzenia działań mających na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji,
m.in. wobec uczniów z niepełnosprawnościami i z SPE poprzez wyposażenie
placówek w odpowiednie pomoce i materiały dla kadry pedagogicznej oraz uczniów.
W ramach zadania
zaplanowano wsparcie w postaci wyposażenia placówek:
1. Zespół Szkół Gastronomicznych
zaplanował utworzenie w pracowni komputerowej stanowiska dla ON wyposażonego w program
ZoomText Magnifier and Reader, mysz powiększającą i spec. Klawiaturę.
2. Zespół Szkół Budowlanych
w Pile zaplanował:
a) wyposażenie
dla uczniów słabowidzących pomocne w codziennej nauce w tym:
– Zoom
TextMagnifier – program, służący do powiększania oraz uwydatniania wszystkiego
co znajduje się na ekranie komputera,
– sprzęty
powiększające,
b) Wyposażenie
dla uczniów słabosłyszących w tym:
– specjalistyczny
program multimedialny dla dzieci i młodzieży, wspomagający terapię
wyższych funkcji
słuchowych, w tym centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego,
– pakiet
składający się z dwóch programów serii mTalent – „Percepcja wzrokowa” oraz
„Percepcja
słuchowa”,
– nagłośnienie do
sali lekcyjnej.
ZADANIE 19 Wsparcie prowadzenia działań mających na celu
walkę ze
stereotypami i zapobieganie dyskryminacji,
m.in. wobec uczniów z
niepełnosprawnościami i z SPE poprzez
działania ukierunkowanie na rozwijanie
wśród dzieci/uczniów postaw związanych
z przeciwdziałaniem dyskryminacji ze względu na np.: płeć, rasę, pochodzenie narodowe
i etniczne, religię, światopogląd,
niepełnosprawność, wiek czy status
społeczny i ekonomiczny.
W ramach zadania przeprowadzone
zostaną:
1. innowacyjne
warsztaty – symulacje niepełnosprawności,
2. warsztaty
świadomościowe,
3. warsztaty
można różnić się pozytywnie.
ZADANIE 20 Podnoszenie
kompetencji N w zakresie podnoszenia jakości edukacji włączającej oraz pracy z
uczniem niepełnosprawnym oraz z SPE poprzez warsztaty dla Rad Pedagogicznych.
W ramach zadania
zaplanowano warsztaty dla członków Rad Pedagogicznych placówek objętych projektem
w tym:
1. Edukacja
włączająca,
2. Zaburzenia
psychospołeczne rozwoju uczniów/nic,
3. Krótkie
techniki motywowania,
4. Współpraca z
rodzicami w procesie wychowawczym.